Sopot kursy walut

E-commerce: Kluczowe trendy i strategie

E-commerce: Kluczowe trendy i strategie

wrz 21, 2021

Wyzwania i możliwości E-commerce w XXI wieku

Internet, a szczególnie smartphony, zmieniły oblicze handlu. Klienci uważają E-commerce za alternatywną i doskonałą metodę zakupów, a sprzedawcy – za nową, perspektywiczną dziedzinę markietingu. Istnieją jednak pewne trendy i strategie, które decydują o sukcesie online. W poniższym tekście omówimy kluczowe aspekty dotyczące E-commerce.

1. Personalizacja wojny cen

Współczesne narzędzia marketingowe pozwalają na dokładne poznanie klienta. Dlatego tak ważnym w e-commerce staje się personalizacja informacji, promocji i produktów. Pomaga to w wyprzedzaniu konkurencji, uzupełnianiu braków w ofercie, a przede wszystkim zadowalaniu potrzeb swoich stałych klientów. Ważnym elementem E-commerce jest system dynamicznej cenowo, który pozwala na automatyczną korektę cen oraz przewidywanie potrzeb wyszukiwarki i klienta.

1. Technologia mobile i multimedia

W dzisiejszych czasach dużo czasu spędzamy korzystając ze smartfonów. Przeglądamy sieć podczas przerw, w kolejce, w pociągu… Dlatego tak ważne jest, aby nasze sklepy internetowe były dostosowane do urządzeń mobilnych. Nie tylko strona, ale również treści – zdjęcia, filmy, opisy – powinny być zoptymalizowane. Uwzględnienie w e-commerce omówionych aspektów w obecnych czasach jest kluczowe w celu zdobycia lojalnych klientów i awans na wyższe poziomy rynkowe.

1. Integracja social media

Social media to nie tylko miejsce spotkań, ale także sposób docierania do potencjalnych klientów. W dzisiejszych czasach istnieje wiele narzędzi integracyjnych, które umożliwiają łatwe przekierowanie użytkownika z Facebooka na nasz sklep internetowy. Możemy też wykorzystać dostępne opcje promocji, dotarcia do interesujących grup, wynikających z Big Data dostępnych na Facebooku i innych kanałach.

1. Dostarczanie wartościowej wiedzy

Trend, który chyba nigdy nie przestanie być aktualny – darmowa, wartościowa wiedza, którą przedsiębiorcy oferują klientom za darmo. Na przykład poprzez blog lub regularnie wysyłane newslettery. Dzięki edukacji swoich klientów budujemy relacje, które pozytywnie wyłaniają się na marce, a także na jej sprzedaży.

1. Sprzedaż wielokanałowa

E-commerce to dziedzina, która w ciągu kilku ostatnich lat bardzo się rozwinęła. Oprócz tradycyjnych sklepów internetowych, sprzedaży przez telewizję i telekomunikację, powstają nowe kanały sprzedaży, takie jak aplikacje mobilne czy platformy tematyczne. Dlaczego warto być obecnym na wielu platformach sprzedaży? Dlatego, że dostarcza to dużo bardziej skuteczny proces obsługi klienta, zwiększa zasięg, pozwala dotrzeć do nowych klientów oraz budować pozytywną markę.

Podsumowując – kluczowe trendy i strategie e-commerce:

– Personalizacja jako narzędzie dyferencjacji i zadowalania potrzeb klientów,
– Technologia mobile i multimedia,
– Integracja social media, którą należy wykorzystać na wszystkich płaszczyznach,
– Dostarczenie wartościowej wiedzy w ramach działań marketingowych,
– Sprzedaż wielokanałowa, która pozwoli na zwiększenie zasięgu działalności i komfort obsługi klienta.

Artykuł powstał przy współpracy z mamabiznesowa.pl